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Marjane

Discours : Marjane. Rechercher de 53 000+ Dissertation Gratuites et Mémoires

Par   •  20 Janvier 2019  •  Discours  •  342 Mots (2 Pages)  •  630 Vues

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This thesis is titled as justify

Authors introduce

Why these two only

What did you get when you bring these two together

Method: feminist, post-colonial, proto-feminist, a modern woman -19th c woman how the texts speak to each other-similarities, differences, common ground (women in situation of war)- perspectives social, historical,political. Gender

Gender theories

Connected to text

Unconnected but universal

Apply these theories to the text u ve chosen

Rise of graphic novel-

History and reality compare-other books kenize is different because

1856-57 revolt in india and Iran (Great Britain and Persia which was at the time ruled by the Qajar dynasty, MARJANE OF SATRAPS).

Though Herat had been part of Persia under the Qajar dynasty at the time the war broke out, it had declared itself independent under its own rebellious emir and placed itself under the protection of the British in India and in alliance with the Emirate of Kabul (the forebear of the modern state of Afghanistan). The British campaign was successfully conducted under the leadership of Major General Sir James Outram in two theatres.

Dans un paragraphe du texte, l’auteur, revendique les privilèges de la Noblesse et du Clergé mais il le présente d’une façon implicite. SIEYES explique ce qu’est la nation, c'est-à-dire « un corps d’associés vivant sous une loi commune et représentés par la même législature ». SIEYES, entend par cettephrase qu’il n’est pas normal qu’une portion de la nation ait des privilèges alors qu’une nation est censée vivre sous une loi commune, et donc à travers ces différences, ce n’est pas le cas.

Il l’explique d’une façon explicite, où là il dit clairement « N’est-il pas trop certain que l’ordre noble a des privilèges, des dispenses, même des droits séparés du grand corps des citoyens ? ». Le grandcorps des citoyens représente bien sur le Tiers-état.

Cette montée de mécontentement vis-à-vis de la Noblesse et du clergé entraîne une volonté de l’égalité des droits de la part « du grand corps des citoyens ».

II. Une volonté de l’égalité des droits

Nous verrons dans cette deuxième partie les réclamations du Tiers-état et la volonté commune du peuple.

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